Friday 4 May 2012

19 tahun ;)


dengan nama Allah Yang Maha Pengasih
lagi Maha Penyayang
Selawat dan Salam ke atas Junjungan Besar
Nabi Muhammad SAW

Ya Allah
aku bersyukur padaMu
untuk Sembilan belas tahun 
yang telah Engkau pinjamkan padaku
untuk segala yang telah Kau 
limpah dan kurniakan
walau hakikatnya aku adalah
hamba yang tidak tahu menghargai

Ya Allah
untuk Sembilan belas tahun yang telah berlalu
amat sedikit amal ibadatku
amat kurang ucap syukurku padaMu
amat hina diri ini di sisiMu

Ya Allah
tidak tahu berapa lama lagi
nyawa ini akan Kau pinjamkan
namun aku amat berharap
agar saat kembaliku nanti
bukan pengembalian yang kosong semata-mata
bukan pulang tanpa bekalan ke Syurga

Ya Allah
terimalah kepulanganku nanti
sebagai pulangnya seorang yang beriman
walau aku tidak layak
untuk syurgaMu
namun aku sangat takut
akan azab nerakaMu.

#alhamdulillah . hari ni genab usia ku 19 tahun. terlalu banyak kenangan pahit dan manis aku tempuh selama aku hidup 19 tahun nih. kadang kadang aku terasa lemah untuk hadapi apa yang telah Allah rancang untuk aku. tapi alhamdulillah. dengan adanya insan insan yang membawa semangat baru untuk aku . aku dapat hadapinya dengan baik. bersyukur sangat sangat . 


No comments: